Etusivu > Tietoa Merimieseläkekassasta > Tiedotteet > Alandia Vakuutus ja Merimieseläkekassa kiinteistösijoitusyhteistyöhön

Alandia Vakuutus ja Merimieseläkekassa kiinteistösijoitusyhteistyöhön

Julkaisun alkamispäivämäärä: 16.5.2018 11:00

Försäkringsaktiebolaget Alandia, Försäkringsaktiebolaget Liv-Alandia, Försäkringsaktiebolaget Pensions-Alandia ja Merimieseläkekassa suunnittelevat siirtävänsä Ahvenanmaalla sijaitsevat kiinteistönsä yhteiseen kiinteistörahastoon. Alkuvaiheessa rahaston arvo tulee olemaan arviolta noin 80 miljoonaa euroa, käsittäen lähes 500 vuokra-asuntoa sekä liiketilaa Maarianhaminassa. Osapuolten tarkoituksena on toimia rahaston pitkäaikaisina sijoittajina. Järjestelyn tavoitteina ovat kiinteistöjen tehokkaampi kehittäminen ja hallinnon yksinkertaistaminen.

Perustettavan kiinteistörahaston omistus jakautuu sijoittajien panostusten mukaisesti. Vuodenvaihteen jälkeen Veritas Eläkevakuutusyhtiöstä tulee Pensions-Alandian kanssa toteutettavan fuusion myötä perustettavan kiinteistörahaston osaomistaja.

Kiinteistöjen hallinnointiin muodostetaan osapuolten yhdessä omistama yhtiö, jonka palvelukseen osapuolten kiinteistönkehitystä, kiinteistönhoitoa, isännöintiä ja vuokraustoimintaa hoitavat nykyiset työntekijät siirtyvät.

Kiinteistöjärjestelyt edellyttävät osapuolten hallitusten hyväksynnän.

Lisätietoja antavat:

Tony Karlström