Etusivu > Tietoa Merimieseläkekassasta > Tiedotteet > Maresanin johtava lääkäri nimitetty

Maresanin johtava lääkäri nimitetty

Julkaisun alkamispäivämäärä: 11.9.2017 22:00

Työterveys- ja merimieslääkäri Hilkka Tepponen-Forsberg on 2.10.2017 alkaen nimitetty merenkulun työterveyshuoltoon erikoistuvan uuden työterveyshuoltoyhtiön Maresan Oy:n johtavaksi lääkäriksi Hän siirtyy Maresanin palvelukseen Vantaan työterveys liikelaitoksen työterveyslääkärin virasta.

Pitkä ura merenkulkijoiden työterveyshuollossa ja myös merimieslääkärinä mm. merimiesterveyskeskuksessa antavat hyvät valmiudet palvella Maresanin asiakaskuntaa. Hilkka Tepponen-Forsbergilla on myös päihdelääketieteen erityispätevyys.

• Maresanin keskittyminen merenkulun työterveyshuollon erityiskysymyksiin ja erityisesti ennaltaehkäisevän toiminnan tärkeyden korostaminen tuntuivat todella houkuttelevalta uudelta työmahdollisuudelta. Toiminnan uskottavuudessa keskeistä on yhtiön vahva merenkulkua lähellä oleva omistajarakenne, toteaa Hilkka Tepponen-Forsberg.

Yhtiön toiminnan käynnistymiseen liittyvät valmistelutyöt ja henkilöstön rekrytointi ovat hyvässä vauhdissa. Maresan Oy aloittaa toimintansa vuoden 2018 alussa. Tavoitteena on tarjota asiakkaille vaikuttavaa työterveyshuoltoa, joka palvelee myös laivoilla niiden seilatessa.  Toiminnan painotuksena on ennaltaehkäisevät toimet sekä työolosuhteiden kehittäminen kehittyneitä sähköisiä palveluja hyödyntäen. Yhtiön odotetaan parantavan koko suomalaisen merenkulun kilpailuedellytyksiä sekä varustamoja että merenkulkijoita hyödyttävällä tavalla.

• Hilkan mukaan saaminen oli meille upea asia, koska kykenemme hänen vahvalla kokemuksella ja tehtävään loistavasti sopivalla koulutustaustalla rakentamaan hyvin vahvan etälääketieteeseen pohjatuvan toimintamallin toteaa Jarmo Iisakka.

Lisätietoja antaa toimitusjohtaja Jarmo Iisakka, puh. 040 706 7908.