Etusivu > Tietoa Merimieseläkekassasta > Tiedotteet > Uusi merenkulun työterveyshuoltoyhtiö Maresan Oy perustettu

Uusi merenkulun työterveyshuoltoyhtiö Maresan Oy perustettu

Julkaisun alkamispäivämäärä: 30.6.2017 11:15

Merenkulussa työkyvyttömyysriski on suuri. Vaikuttavalla työterveyshuollolla on tärkeä rooli työkyvyttömyysriskin ja työkyvyn heikentymisen ehkäisemisessä.  Merenkulun toimijoiden mielestä alan erityispiirteet tuntevalle työterveyshuollolle olevan suuri tarve.

Tästä syystä 29.6.2017 perustettiin uusi työterveyshuoltoyhtiö, joka erikoistuu palvelemaan merenkulkijoita ja työnantajavarustamoita.  Perustetun yhtiön omistuspohja heijastaa merenkulun osapuolten yhteistä tahtoa.  Perustajina ovat Viking Line Abp, Suomen Merimies-Unioni SMU ry, Suomen Konepäällystöliitto ry, Merimieseläkekassa ja Aino Health Management Oy.   Yhtiön tarkoituksena on ensivaiheessa tuottaa palveluja merkittävälle osalle koko suomalaista merenkulkua.

- Yhtiön toimintakonsepti on merenkulkuun räätälöity, mutta konsepti toimii varmasti myös muille sektoreille. Yhtiön tavoitteena on lisätä työterveyshuollon vaikuttavuutta uusimpia etälääketeknologiaratkaisuja hyödyntäen ja parantaa siten koko suomalaisen merenkulun kilpailuasemaa, toteaa yhtiön valittu toimitusjohtaja Jarmo Iisakka.

Yhtiö aloittaa toimintansa vuoden 2018 alussa. Yhtiön nimeksi rekisteröidään Maresan Oy.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Jarmo Iisakka, puh. 040- 706 7908