Merimieseläkekassa tarjoaa MEL-työnantajille Ankkuri-verkkopalvelun, jossa työnantajat voivat kätevästi tehdä MEL-eläkevakuutukseen liittyviä ilmoituksia.
Ankkuri-palvelun kautta työnantaja ilmoittaa kuukausittaiset aluskohtaiset erittelyt ja tulostaa viitepankkisiirtolomakkeet vakuutusmaksun maksamista varten.
Ankkuri-palvelu on käytettävissä 24 tuntia vuorokaudessa. Tekninen tuki palvelee virka-aikana maanantaista perjantaihin. Ankkuri-palvelu on työnantajalle maksuton.
Työnantaja ja Merimieseläkekassa tekevät sopimuksen Ankkuri- ja TyHy-extranet -palvelujen käytöstä. Työnantaja ilmoittaa varustamon käyttäjät rooleineen. Rooleja on kolme: ilmoittaja, johto ja HR. Samalla varustamo päättää käyttöoikeuksista TyHy-extranetiin. On varustamon vastuulla pitää huolta siitä, että käyttäjätiedot ovat ajan tasalla.
Käyttäjät saavat ohjeen sähköpostitse ja sen jälkeen kutsun Merimieseläkekassan ympäristöön. Palveluihin kirjaudutaan työsähköpostiosoitteilla ja salasanoilla.
Lisätietoja Ankkuri-palvelusta saat Merimieseläkekassasta: info(at)merimieselakekassa.fi.